Funcionament Servei Impressió per Centres i Serveis Educatius
Al centre ja tenim contractat un servei anàleg. Què hem de fer?
Si teniu la possibilitat de cancel·lar el contracte establert, potser us resulta més rendible pagar la penalització i estalviar-vos les quotes futures. No obstant, podeu fer conviure ambdós sistemes sense problemes.
Quines adaptacions cal fer a la xarxa del centre per posar en marxa el nou servei d'impressió? Qui les farà?
En el cas dels centres Heura estàndard, aquestes modificacions ja s'hauran fet de forma transparent (adequació de l'enrutador i del switch de capçalera) abans de la intervenció.
A la resta de centres, a banda de preparar l'enrutador, s'ubicarà un nou switch de capçalera amb l'objectiu únic de poder instal•lar el Bluebox sense afectar al centre.
Aquestes modificacions es faran remotament en el cas dels enrutador i switchos de capçalera dels centres Heura i, per als centres que necessitin un nou switch de capçalera, serà el tècnic del proveïdor qui es desplaçarà al centre per fer la instal•lació el mateix dia que instal•lin el Bluebox.
Cal inventariar a GEPSE els equips d'impressió i el Bluebox?
No, aquests equips formen part del servei d'impressió inscrit en el contracte LT2A i no és material propietat del centre.
Què és i per a que serveix el BlueBox?
El Bluebox és un PC que es deixarà instal·lat al costat de l'armari rack del centre. Servirà per dur a terme les tasques de monitorització, servidor d'impressió i allotjarà els diferents programes per a la gestió que ofereix el servei. Aquest PC no el podrà fer servir el centre per altres usos i, de futur, allotjarà altres serveis relacionats amb el Lot LT2A (lloc de treball).
Com es decideix el número d'equips multifuncionals que tindrà al centre? I la quota d'Impressió?
Ambdós paràmetres es decideixen en funció del número i tipus de perfils professionals que hi ha al centre.
Hi ha funcionalitats extra dels equips - grapat, fulletons, etc.- que podrien resultar d'interés per al centre. Hi ha manera d'adquirir-los?
Sí. Alguns dels equips subministrats tenen característiques addicionals –grapat, fulletons, etc.- que necessiten l'adquisició de mòduls a part que no es subministren amb l'equip original. S'està treballant per poder subministrar aquestes millores opcionals a través del catàleg de serveis TIC específic per a centres des d'on podrà ampliar la quota d'impressions a càrrec de les seves despeses de funcionament.
Hi ha prevista algun tipus de formació?
Sí. En el moment de posada en marxa del servei es faran dues formacions: una orientada al usuaris i l'altra al director. A través del portal de centres i del web del Consorci d'Educació de Barcelona, estan habilitats mecanismes d'auto-formació i material complementari (característiques tècniques, etc.)
Nosaltres no volem el nou servei. Es obligatori?
El nou servei d'impressió és totalment opcional per als centres. Ara bé, cal tenir en compte que és un servei gratuït per als centres (només cal pagar l'excés de quota d'impressió) que en un futur podria resultar útil tenir malgrat que actualment considerem cobertes aquestes necessitats.
Què passa amb les antigues impressores del centre?
El centre ha de decidir si se les vol quedar o en vol prescindir. En qualsevol cas, no hi haurà cap manteniment a partir del moment en que el nou servei resti en funcionament.
Durant l'operativa de posada en marxa del servei, el centre o servei educatiu haurà d'enviar un correu electrònic a transformació.llt@telefonica.com indicant quin material cal retirar. El proveïdor retirarà el material per al seu posterior reciclatge.
Quin cost tindrà aquest servei per al centre?
El servei no té cap cost addicional pel centre. L'únic cost que haurà d'assumir el centre és el d'ampliació de quota d'impressió o millora del servei. Cal tenir en compte que aquest cost vindria a substituir el cost actual dels consumibles a un preu per pàgina molt més avantatjós pel centre.