Microsoft Outlook és el gestor de correus electrònics propietari del paquet MS Office 2010. És un dels programaris de correu electrònic més utilitzat en l’entorn corporatiu i ha sofert una gran evolució en les seves darreres versions.
Les credencials d’accés al correu electrònic no canvien, són les mateixes que es feien servir en l’anterior entorn de treball.
Algunes de les novetats més destacades de MS Outlook 2010 són la possibilitat de:
Crear arxius de dades de manera ràpida per a emmagatzemar còpies de seguretat.
Programar reunions enviant un simple correu electrònic.
Durant el dia a dia de la feina es reben molts missatges de correu electrònic importants, per la qual cosa, és necessari fer còpies de seguretat periòdiques per no perdre’ls. MS Outlook 2010 ofereix la possibilitat de crear Fitxers de dades Outlook (.pst).
Els fitxers .PST serveixen per emmagatzemar missatges, adreces de correu i altres elements a l’equip com a còpia de seguretat.
Els fitxers de seguretat d’Outlook s’emmagatzemaran a l’equip en la ruta següent:
D:\PERFILS\USUARI_CORPORATIU\DOCUMENTS\CORREU\
Segueix les passes d’aquest vídeo per crear un fitxer .pst:
A la fitxa ‘Inici’ del grup ‘Nou’, feu clic a <Nous elements>, seleccioneu <Mes elements> i feu clic a <Arxiu de dades de Outlook>.
En el quadre de diàleg <Crear o obrir arxiu de dades de Outlook> , <nom d’arxiu>, escriu el nom que desitgeu que aparegui en el panell de navegació de Outlook i, a continuació, feu clic a <d’Acord>.
De forma predeterminada, els arxius de dades no estan protegits per contrasenya. Per a afegir una contrasenya a l’arxiu de dades, a “Contrasenya”, escriu la contrasenya que desitgeu fer servir en els quadres de text “Contrasenya i Repetir contrasenya”.
Important: Ni Microsoft, ni el seu proveïdor d’accés a Internet (ISP) ni l’administrador de correu tenen accés a la vostra contrasenya. Això implica que no us podran ajudar a recuperar el contingut de l’arxiu de dades de Outook (.pst) si la oblideu.
MS Outlook 2010 no serveix només per gestionar el correu electrònic, sinó que també té una agenda personal molt potent, ja sigui per emmagatzemar els contactes o com a calendari d’activitats. La integració d’aquestes eines és molt útil per organitzar-se la jornada laboral.
En aquest sentit, MS Outlook 2010 ha afegit una nova funcionalitat per programar reunions escrivint un simple correu electrònic. Seguiu el següent procediment per programar reunions:
Seleccioneu Calendari del menú esquerra del teu Outlook
Obriu la pestanya ‘inici’
Seleccioneu <Crea una reunió>
Ompliu les ‘dades’ per a convocar la reunió:
Destinatari/s
Tema de la reunió
Ubicació
Dia i hora d’inici i finalització reunió
Afegir un text si cal amb l’agenda de la reunió o adjuntar un arxiu