Microsoft Excel és un programa informàtic que permet gestionar fulls de càlcul de manera ràpida i eficaç. És molt utilitzat en l’entorn corporatiu. Entre les múltiples novetats que ofereix la versió 2010 destaquen les següents:
Els minigràfics són gràfics de petites dimensions que es poden incorporar a les cel·les i realitzen una representació visual de les dades anteriors. Gràcies als minigràfics és possible incorporar petites representacions visuals de les tendències de les dades o ressaltar algunes dades rellevants, com el valor més alt o més baix.
Crear un minigràfic
Per crear un minigràfic cal que seguiu les passes següents:
Seleccioneu la cel·la o cel·les en què es vol incorporar el minigràfic.
Obriu el menú <inserció> i feu clic a <minigràfics>.
Seleccioneu el tipus de gràfic que es vol inserir:
Línia
Columna
Guanys i pèrdues
Especifiqueu les cel·les que contenen les dades per realitzar el gràfic en el requadre “Interval de dades”.
Per modificar el format dels minigràfics tan sols heu d’entrar a través de la fitxa especial “Eines dels gràfics Sparlkline”.
Es tracta d’una de les funcions més utilitzades en versions anteriors de MS Excel, tot i que hi havia problemes quan s’havia de tractar amb grans quantitats de dades.
Les taules dinàmiques permeten treballar amb valors canviants però sempre sense perdre l’efectivitat del càlcul.
Característiques de les taules dinàmiques:
Millor rendiment:
És possible crear taules dinàmiques que treballin amb molts valors sense perdre efectivitat.
Més etiquetes:
És possible emplenar les etiquetes cap a baix de manera automàtica i repetir les etiquetes individuals. A més, es poden activar i desactivar de manera molt senzilla, tant individualment com en grup.
Cerques dinàmiques:
A partir de la versió 2010 és possible realitzar cerques de dades a les taules dinàmiques.
Ordenació multiprocés:
Permet ordenar de manera molt ràpida i efectiva les dades d’una taula dinàmica.
Filtres:
Els nous filtres de MS Excel 2010 són més variats i efectius. A més a més permeten realitzar segmentacions prèvies per aplicar un filtratge més precís.
Mireu el següent vídeo per a generar taules dinàmiques:
El nou MS Excel 2010 ofereix noves eines per administrar els llibres que faciliten la recuperació de versions antigues i milloren la protecció contra amenaces quan s’obren fitxers descarregats de la xarxa que poden danyar l’equip.
Recuperar versions anteriors
Permet recuperar versions del fitxer que s’hagin desat o no abans de tancar. Per això ha d’estar activada l’opció Auto recuperació.
Si es va desar el fitxer, però es vol recuperar una versió anterior, cal que seguiu les següents passes:
Obriu l’arxiu amb què s’està
Seleccioneu <Fitxer> Informació
Seleccioneu <Administra les versions> i feu clic a la versió que es vol obrir.
Si no es va desar el fitxer:
Seleccioneu <Fitxer> Informació
Feu clic a <Administra les versions>Recuperar llibres de treball no desats i seleccioneu el desitjat.
És un model de visualització que no permet editar el contingut per defecte. La vista protegida permet obrir qualsevol document, provingui de l’origen que provingui, sense el perill de contaminació a l’equip local en cas que tingui algun virus.