Desplegament: actuacions i procediment
En què consisteix la visita de replanteig?
La visita de replanteig permet identificar les condicions, requeriments i materials necessaris per a la instalació dels equipaments de projecció i PDI's.
Per part del centre és necessari:
- Una paret sense mobles, pisarra clàssica ni fluorescències. En cas que aquests elements estiguin, és responsabiliat del centre/servei educatiu que els retiri prèviament a la instal·lació.
- A la paret a on s'ha de muntar, existeixin un mínim de 4 punts de corrent i 1 de dades per a donar servei a l'ordinador + monitor, caixa de control i cablejat de corrent que es muntarà per donar electricitat al videoprojector + altaveus. L'ordinador pot estar a un màxim de 5 mts de la pissarra, límit del cable USB de la PDI.
- Als barracons i edificis amb fals sostre s'ha de tenir cura que l'alçada del sostre permeti ubicar el projector i la PDI. Pels sostres de 250cm, farà que l'alçada per la part baixa de la PDI quedi condicionada a uns 60-70 cm.
Que no permet fer la instal·lació:
- Radiadors i/o tubs de calefacció a la ubicació de ka PDI i projector
- Parets on no hi hagin punts de corrent que no permetin connectar l'equipament.
- A las parets dels barracons que donen a l'exterior.
- En cas de muntatge de PDI electromagnètiques, s'ha de revisar que no estiguin a prop de quadres elèctrics, els quals poden fer que no funcionin de forma correcte.
- Muntar un projector just a sota de sortides d'aire, perquè implica netejar el filtre de la PDI més sovint i minvaria la seva vida.
Un cop realitzada la visita per part de l'equip tècnic, aquest presentarà un acta de replanteig amb la identificació clara de la ubicació dels elements que sigui viable instal·lar i els que no.
En cas de robatori de l'equipament entregat, què podem fer?
En cas de robatori el centre/servei educatiu heu de gestionar la denúncia amb els mossos i fer arribar la pertinent còpìa a l'Area TIC del Departament. Heu de presentar l'acta d'entrega de l'equipament amb la relació de l'equipament robat.
Quines dades he de copiar i quan?
Com es comunica el dia del desplegament?
Es comunica a través de la Bustia de projecte per correu-e a l'adreça genèrica del centre/servei educatiu 7 dies abans del desplegament.
Quants dies dura el desplegament?
Depen del volum d'equipaments TIC a instal.lar i configurar del centre/servei educatiu pot durar entre 1 i 3 dies. S'intentarà minimitzar les possibles afectacions.
Com puc gestionar una incidència durant el periode de garantia?
El periode de garantia del desplegament es de 10 dies després de la finalització del desplegament. Durant aquest periode i posteriors, en cas d'incidència, heu de posar-vos en contacte amb el SAU i facilitar la informació específica de l'equipament (serigrafiat o etiqueta exterior).
Quines actuacions es faran al desplegament?
Quin equipament es retira si soc servei educatiu?
En cas de servei educatiu es retiraran tots els equipaments substituits i que siguin dotació del Departament. En cas que no siguin dotacions del Departament restaran fora de servei i a l'ambit educatiu.
Puc sol·licitar la retirada d'equipament si soc centre?
Sí, sempre que els equips siguin dotació del Departament i el centre autoritzi explícitament la seva retirada. El centre ha de signar l'acta de retirada d'equipament. Si el centre no vol la retirada de cap equipament, aquest restarà fora de servei i dins l'àmbit educatiu.