Auditoria: en què consisteix
Com complimentar el qüestionari TIC d'un centre?
Per consultar com complimentar el formulari, podeu veure el següent document.
Com complimentar el qüestionari TIC d'un servei educatiu?
Per consultar com complimentar el formulari, podeu veure el següent document.
Com es planifica l'auditoria?
Es planifica d'acord amb el Gestor TIC del territori.
Qui ha de complimentar el qüestionari TIC?
El màxim responsable del centre (Direcció del centre i coordinador TIC centre). En cas de servei educatiu el màxim responsable del servei educatiu.
On i quan s'envia el qüestionari TIC?
Vindran els tècnics acreditats?
Sí, vindrà un grup de tècnics del proveïdor acreditats per a realitzar l'auditoria.
Què fan els tècnics durant la visita al centre i/o serveis educatius?
Durant la visita d’auditoria, els tècnics acreditats del proveïdor realitzaran la identificació i etiquetatge d'auditoria de tots els equipaments tecnològics del vostre centre/servei educatiu (equips sobretaula, portàtils, servidors, impressores, projectors, discs durs,..).
Per a la correcta identificació dels equips serà necessari que com a centre/servei educatiu que faciliteu les credencials d’administrador de cada equip.
El tècnics executaran un programa a cada ordinador basat en el programari Lansweeper. Aquest programa no instal·la cap aplicació a l’equip, ni modifica cap registre del sistema operatiu, ni copia cap dada de l’usuari (cap document).
La informació que es captura amb aquest programa és la següent:
- Nom i descripció de l’equip.
- Característiques tècniques de l’equip (per exemple: processador, memòria RAM).
- Perifèrics connectats (monitor)
- Configuració de xarxa de l’equip (per exemple: adreçament IP)
- Programari instal·lat (només en S.O. Windows)
- Nom dels usuaris i grups locals creats (només en S.O. Windows)
Tota la informació capturada queda recollida en l’Excel que s'adjunta a la proposta de disseny del centre/servei educatiu.
Què necessitem del centre i/o servei educatiu durant la visita dels tècnics d'auditoria?
Que el centre/servei educatiu assigni a una persona de contacte (Coordinardor TIC recomanable) i accés a totes les ubicacions on hi hagi equips tecnològics.
Què es fa amb les dades capturades dels equipaments?
Amb les dades capturades es comprova el nivell d'obsolescència dels equipaments tecnològics del centre i/o servei educatiu. Aquestes dades seran reportades a la proposta de disseny.
Quant temps dura la visita dels tècnics?
Depenent del volum d'equipaments a auditar del centre/servei educatiu. Normalment sol durar 1 dia.
Quins equipaments s'auditen?
Tot l'equipament tecnològic que sigui dotació del Departament, propi del centre per donacions o adquisicions. No s'auditen els equips personals dels usuaris del centre ni alumnes.
Com és l'acta de la visita d'auditoria?