[+] Presentació
Benvingut/da a el mòdul dedicat als usuaris dels Serveis Administratius. Durant les següents pantalles coneixeràs millor les característiques generals dels equipaments del Nou Servei d’Impressió, Còpia i Digitalització del Departament d’Ensenyament i com començar a utilitzar-los.
El nou equipament està composat de quatre equips anomenats multifuncionals perquè estan preparats, per realitzar operacions d'impressió, còpia, escaneig i fax. La denominació dels equips són:
- BizHub C224e. Equip MFP que permet copiar, escanejar, imprimir en color i blanc i negre fins a format A3.
- BizHub 224e. Equip MFP que permet copiar, escanejar, imprimir només en blanc i negre fins a format A3.
- BizHub 36. Equip MFP que permet copiar, imprimir només en blanc i negre i escanejar en color fins a format A4.
- BizHub C35. Equip MFP que permet copiar, imprimir i escanejar en color i blanc i negre fins a format A4.
A més, també coneixeràs les característiques i les oportunitats que t’ofereix el programari de reconeixement de caràcters (OCR) per a la digitalització de textos impresos.
La teva ubicació podrà disposar d’algun o varis dels models esmentats anteriorment.
[+] Què puc fer?
El primer que hauràs de fer abans de realitzar qualsevol tasca amb el nou equipament serà autenticar-te. L’autenticació es podrà realitzar a través de la targeta o amb la credencial i contrasenya de domini.
La tipologia d’equips multifuncionals instal•lats permeten fer:
- Operacions d’impressió. Pots imprimir tot tipus de documents monocromàtics i/o en color segons els permisos que tinguis com a usuari. Des del propi ordinador podràs gestionar les diverses opcions de configuració de la impressió, com l’elecció del color, la tonalitat, la qualitat del paper o la qualitat de la imatge entre altres.
- Operacions de còpia. Pots fer còpies amb diferents tipus de qualitat a gran velocitat. Des de la màquina podràs escollir la configuració de les còpies.
- Operacions d’escaneig. A part d’actuar com a copiadora, els equips també ofereixen solucions d’escaneig, és a dir, la conversió d’un document en format paper en un document digital. Gràcies a la connexió en xarxa és possible enviar directament des de la màquina tot allò que escanegis allà on desitgis, ja sigui a un FTP, a un altre ordinador de la xarxa, adjuntar-ho en un mail o enviar-ho per fax.
- Operacions de fax. També actuen com a fax. Ja siguin documents escanejats o dades de l’ordinador la màquina permet enviar els documents a diferents destins i reenviar fax rebuts.
- Operacions de conversió de arxius amb l’eina OCR. Amb aquesta eina pots convertir els documents escanejats, format PDF o format imatge, en format editable de Microsoft Office.
[+] Necessito un usuari?
Com s’indicava en les activitats anteriors, el primer pas abans de realitzar qualsevol operació amb els equips consisteix en autenticar-se.
L’usuari, en el cas dels Serveis Administratius, està associat a la targeta i/o credencials de domini. Aquestes opcions serveixen per autenticar-se en els nous equipaments. Així mateix, tindràs assignada la quota d’impressió segons els teu perfil d’usuari assignat.
Els documents només s’imprimiran un cop t’hagis autenticat en l’equip multifuncional, això permet:
- Alt nivell de confidencialitat dels documents impresos
- Eliminar les còpies que s’han enviat a imprimir i finalment no són necessàries
[+] Activació de la targeta de proximitat
Per poder utilitzar el servei d’impressió amb autenticació per targeta, es necessari que la primera vegada es realitzi l’activació de la targeta de proximitat.
Per fer-ho has de seguir el següent procediment des de qualsevol equip d’impressió:
- Introdueix a la pantalla de l’equip multifuncional el teu nom d’usuari i contrasenya de domini.
- Passa la targeta per sobre el lector i NO PREMIS la tecla d’inici de sessió. El sistema obre la sessió i ja podràs, sempre que ho vulguis, iniciar la sessió passant la targeta pel lector sense haver de tornar a entrar les credencials de domini.
Si un usuari ja ha associat la seva targeta al servei d’impressió del seu lloc de treball en un equip multifuncional, ja pot iniciar sessió amb tots els equips vinculats al Servei d’Impressió de la seva ubicació, altre Servei Territorial o Serveis Centrals.
[+] Autenticació d’usuaris
Com ja hem comentat en les anteriors unitats, tens dos mètodes per autenticar-te als equips d’impressió:
- Mitjançant les teves credencials de domini. En aquest cas has d’introduir l’usuari i contrasenya que t’identifiquen a l’ordinador.
- Mitjançant la targeta de proximitat. apropant la targeta al lector de targeta de la màquina, tal i com s’indica a la següent imatge.
- Recorda: Per fer servir aquesta modalitat hauràs de donar d’alta la targeta al sistema del Servei d’Impressió, tal i com t’expliquem a la Unitat 4.