Actuacions al centre
El desplegament de l’entorn de treball TIC comporta la realització de vàries accions, que poden estar separades en el temps:
Actuació 1: recepció i emmagatzematge dels equipaments.
- Tres dies abans del desplegament, rebreu els nous equipaments en el vostre centre.
- Es necessari que tingueu un espai segur per a guardar els equipaments fins el dia del desplegament al vostre centre.
- Com a Centre heu de signar l’albarà d’entrega de l’equipament lliurat pel transportista.
Actuació 2: còpia de dades locals dels ordinadors d’administració/direcció.
- A partir de la data de notificació i fins al dia anterior a les actuacions al centre, els usuaris Direcció/Administracií/Sales de professors heu de crear una carpeta a l’escriptori anomenada “DadesACopiar” i copiar les dades locals que vulgueu conservar de l’antic ordinador.
- Cal que finalitzeu aquesta tasca el dia anterior a les actuacions al centre.
Actuació 3: còpia de dades locals dels ordinadors d’administració/direcció
- A partir de la data de notificació i fins al dia anterior a les actuacions al servei educatiu, els usuaris d’administració/Direcció heu de crear una carpeta a l’escriptori anomenada “DadesACopiar” i copiar les dades locals que vulgueu conservar de l’antic ordinador.
- Cal que finalitzeu aquesta tasca el dia anterior a les actuacions al servei educatiu.
Actuació 4: desplegament al centre/servei educatiu
L’equip tècnic acreditat farà les següents actuacions tècniques i segons el disseny acordat.
Equipaments de l’àmbit administratiu:
- Instal·lació i configuracions dels equips de nova dotació acordats en el disseny: ordinadors – portàtils i/o sobretaules - i connexió servidor de centre.
- Traspàs de les dades de la carpeta de “DadesACopiar” creada per cada usuari del servei educatiu.
- Verificació de la connectivitat del servei d’impressió des dels equips en servei.
Equipaments en servei de l’àmbit educatiu:
- En cas de ser equips en servei re-aprofitats: re-maquetació (maqueta educativa), etiquetatge en servei (ordinadors, d’equips de projecció, PDI’s, servidor de centre) i connexió al servidor de centre.
- Com a servei educatiu heu de proporcionar el programari dels equips de projecció i PDI’s propis del servei educatiu, que queden sota l’abast del servei, perquè l’equip tècnic els deixi en funcionament.
- • Si el servei educatiu així ho sol·licita (recollit al Qüestionari TIC d’auditoria), s’instal·larà el programari Deepfreeze localment als equips (sense Consola). Si es requereix Consola, s’instal·larà a l’equip que el servei educatiu indiqui. La gestió i administració serà responsabilitat del servei educatiu.
Equipaments fora de servei de l’àmbit educatiu:
L’equip tècnic només farà les següents actuacions en els equips fora de servei i que siguin re-aprofitables:
- Reubicació física dins el servei educatiu.
- Canvi d’adreçament: configuració a la nova estructura de xarxa.
- Configuració de les unitats de xarxa del servidor de centre.
- Configuració de les cues del Servei d’Impressió Corporatiu.
- Instal·lació de l’antivirus PANDA, sense manteniment i actualitzacions.
- Congelació Equips – DeepFreeze – si el centre ho desitja.
Validació del desplegament.
Altres aspectes rellevants
- El desplegament pot durar diversos dies, en funció del nombre d’equipaments a instal·lar i la situació del servei educatiu. Es poden produir algunes interrupcions en la dinàmica del servei educatiu, que s’intentaran minimitzar en la mesura del possible.
- Durant el procés de desplegament, la Direcció del servei educatiu ha d’assignar una persona de contacte que faciliti l'accés a les ubicacions per a la realització de les feines tècniques.
- La Direcció del servei educatiu ha de signar les actes de finalització del desplegament que li presentarà l’equip tècnic.