Quines són les característiques tècniques dels equipaments àmbit administratiu?
Com s'inicia un ordinador en renovació àmbit administratiu en Windows 8.1?
Per iniciar la sessió a un ordinador renovat de l'àmbit administratiu heu d’introduir l'usuari local i contrasenya el centre que teniu assignada prèviament. Per a més informació, enllaç a Inici de sessió W8.1
Com sé si és un equipament transformat o renovat?
A la informació que trobaràs a l’escriptori indica quan un ordinador es renovat, tal i com veuràs a la imatge adjunta.
Aquesta informació continguda a l’escriptori és la que heu de facilitar en cas de reportar una incidència/petició al SAU.
On queda reflectit l'equipament en servei?
L'eina de gestió i inventari de l'equipament serà l'Espai de suport TIC
De quants navegadors es disposa?
El nou entorn de treball en Windows 8.1 disposa de 3 navegadors:
- Google Chrome
- Mozilla Firefox
- Internet Explorer
Quin és el programari de la maqueta de Windows 8.1?
Quin és el programari de la maqueta de Linkat 14.04?
Quin és el programari de la maqueta de Linkat 16.04?
Puc instal·lar programari en aquest àmbit?
En cas de ser un servei educatiu, només podeu instal·lar/des-instal·lar programari als ordinadors de l'àmbit educatiu. Els ordinadors de l'àmbit administratiu tenen restricció per a la instal·lació de programari que no sigui l'homologat.
En cas de ser un centre en renovació de l'àmbit administratiu, teniu lliure accés aplicacions i instal·lació/des-instal·lació de programari, com fins ara, sota responsabilitat del centre. Aquest ha de conservar les configuracions i programari base (capa 1 i 2 de la maqueta).
Què és la gestió remota?
La gestió remota és un nou servei, que s’aplica exclusivament als equipaments transformats de l’àmbit administratiu, que permet realitzar accions des de l’equip del servei del proveïdor, i que s’executin a un/s equip/s remot/s, de l’àmbit administratiu, sense necessitat de moure’s del seu escriptori. Aquest servei inclou les següents funcionalitats:
- Actualitzacions del sistema operatiu, antivirus i aplicacions, de forma remota i desatesa dels usuaris de l’àmbit administratiu.
- La instal·lació i distribució d’aplicacions especifiques, de forma remota i desatesa pels usuaris dels equips de l’àmbit administratiu.
- La resolució d’incidències/peticions en funció del seu nivell i complexitat, permet una solució més ràpida de les mateixes, sense la necessitat d’esperar a l’actuació d’un tècnic de camp, tal i com es feia fins ara. Per a conèixer el procediment de gestió remota, podeu consultar el següent contingut (com funciona la gestió remota?)
La gestió remota es fa amb una nova eina (CA) homologada a la Generalitat.
Com funciona la gestió remota?
En cas d’incidència o petició i segons el nivell de complexitat, el tècnic/SAU es posarà en contacte amb l’usuari i:
- Heu de facilitar la informació de l’escriptori que us demana el tècnic
- Un cop facilitada, us apareix un missatge en un finestra per permetre la connexió.
- Un cop accepteu aquesta connexió, l’equip tècnic ja té el control total sobre l’equip i podrà fer les comprovacions i reparacions pertinents.