El primer pas es realitzar la creació d’usuaris que consta de dues parts:
- Creació d’usuari.
- Assignació PIN Secundari.
[+] Creació d’usuaris
1. Des d’un navegador Web, accedim a PaperCut amb http://IP SERVIDOR:9191/admin
Aquesta IP la subministra l’instal·lador el dia que posa en marxa el servei d’impressió. Si no es disposa d’aquesta IP, cal obrir una petició al SAU perquè des del Servei d’impressió del Departament ens posem en contacte amb el centre per informar-vos.
Per tal de poder utilitzar el servei de forma immediata hi han dos usuaris creats de forma prèvia:
- copiabn
- copiacolor
A més de l’usuari dedicat a l’administració del programari PaperCut:
- direccio
NOTA: en aquesta versió 17.2.3 el menú que hi havia en altres versions en la part superior es troba ara a part esquerra de la pantalla.
2. Hem d’anar a Usuaris > Accions > Creació usuari intern.
Des de la pantalla inicial.
Hem d’anar a Usuaris > Accions > Creació usuari intern.
3. En prémer apareix la següent pantalla
4. En la primera pantalla de creació d'un usuari intern s'han d'omplir els següents camps:
- Nom d'usuari (Obligatori, aquest camp és l’únic que no es podrà canviar posteriorment).
- Nom complet.
- Adreça de correu electrònic (Recomanat, el fet d’incloure l’adreça de correu en aquest punt, fa que aparegui el botó de “Scan-to-me” en la impressora).
- Contrasenya (Obligatori).
- Verificar contrasenya (Obligatori).
Com a contrasenya es recomana l’ús de números. Veure annex “Ús de PIN”
5. Al prémer el botó “Registrar”. Torna a la pantalla d’usuaris
6. Una vegada creat l’usuari, cal buscar-ho en Usuari > Llista d’usuaris i accedir a la seva fitxa (fer doble clic al nom de l’usuari). Per completar la configuració, s’ha d’omplir el següent camp (es recomana que el PIN i la contrasenya coincideixin per tal de facilitar l’ús del servei).
[+] Assignació PIN Secundari
Un cop s’ha creat l’usuari al Papercut, és necessari acabar el procés de configuració d’usuari escollint el PIN
1. Inicia sessió a PaperCut com a administrador.
2. Accedeix a l’usuari que hagis de configurar a través d’aquesta ruta Usuari > Llista d’Usuaris per accedir a la fitxa de cada usuari creat:
1. Números de Targeta/Identitat – PIN Secundari, PIN d’accés als equips multifunció.
Aquesta opció es troba a la part final de la plana web, cal desplaçar-se amb la barra lateral fins al final.
2. És obligatori deixar el camp “Primari” en BLANC i omplir només el Secundari.
3. Per finalitzar aquesta part s’ha de prémer Aplicar i D’acord.
Els usuaris que accedeixen a l’equip multifunció tindran dues opcions d’accés:
- Teclejar el PIN per accedir a l’alliberament de treballs impresos i a la funcionalitat de fotocòpia en Blanc i Negre i, escàner tant en Color com en Blanc i Negre.
- Teclejant el PIN mes un “0” (Zero) per accedir a la funcionalitat de fotocòpia en color.
Finalment, perquè un usuari pugui començar a treballar és necessari assignar a l’usuari quotes Blanc i Negre, i Color segons correspongui. Aquesta assignació de quotes NO ES POT DUR A TERME FINS A L’ENDEMÀ A L’ENREGISTRAMENT DE L’USUARI, ja que el sistema ha de consolidar els usuaris en un procés que es realitza a la nit.
L’endemà trobarem que a la pestanya Comptes apareix el mateix usuari creat amb el sufixe .COLOR.
Una vegada tenim l’usuari amb el sufix .COLOR podem garantir que l’usuari s’ha creat correctament i ja podem passar a assignar copies a l’usuari.