El desplegament de l’entorn de treball TIC comporta la realització de vàries accions, que poden estar separades en el temps:
[+] Actuació 1: visita de replanteig per aules digitals- Les aules digitals es poden composar d’equips de projecció, PDI's i/o panells tàctils. Si la Solució de Transformació pel Centre ho indica, la instal·lació i configuració d’una aula digital o equipaments digitals requereix d’una actuació prèvia per validar la seva viabilitat per a la seva instal·lació a la ubicació destí.
- Com a centre transformat rebreu una visita d’un tècnic, prèvia planificació i d’acord amb vosaltres.
- Un cop finalitzada la visita al centre transformat i l’entrega de l’acta pertinent, heu de realitzar les tasques acordades d’instal·lació, perquè l’equip tècnic pugui instal·lar els equips de projecció, PDI’s o panells tàctils.
- Es responsabilitat del centre que retireu aquells elements que puguin condicionar la instal·lació dels equips de projecció, PDI’s o panells tàctils a les vostres instal·lacions
- • Un cop finalitzada les tasques a realitzar per part del centre, aquest ha d’enviar un e-correu a la següent bústia: ENS Bústia transformació entorn de treball Centres perquè el proveïdor faci la instal·lació de les aules digitals, equips projecció o panells tàctils pendents.
- Per a més informació podeu consultar (Visita de replanteig)
[+] Actuació 2: recepció i emmagatzematge dels equipaments
El desplegament de l’entorn de treball TIC comporta la realització de vàries accions, que poden estar separades en el temps:
- Entre 1-7 dies hàbils abans del desplegament, rebreu els nous equipaments en el vostre centre.
- Es necessari que tingueu un espai segur per a guardar els equipaments fins el dia del desplegament al vostre centre.
- Com a centre heu de signar l’albarà d’entrega de l’equipament lliurat pel transportista.
[+] Actuació 3: còpia de dades locals dels ordinadors d’administració/direcció
- A partir de la data de notificació i fins al dia anterior a les actuacions al centre, els usuaris d’administració/Direcció heu de crear una carpeta a l’escriptori anomenada “DadesACopiar” i copiar les dades locals que vulgueu conservar de l’antic ordinador.
- Cal que finalitzeu aquesta tasca el dia anterior a les actuacions al centre.
[+] Actuació 4: desplegament al centre transformat
L’equip tècnic acreditat farà les següents actuacions tècniques i segons la Solució de Transformació del Centre.
Equipaments de l’àmbit administratiu:
- Instal·lació i configuracions dels equips de nova dotació, corresponent als perfils Transversals i Docents identificats al Centre, mitjançant la fitxa TIC i acordats en la Solució de Transformació del Centre: ordinadors – portàtils i/o sobretaules - i connexió al servidor de centre.
- L’equipament nou es desplegarà sobre el punt de dades de l’equip substitueixi. Aquest punt serà el que es transformarà per configurar-se a la nova xarxa Administrativa. L’equip que es substitueix, en cas que no es retiri, resta fora de servei i sota responsabilitat del Centre, i únicament es podrà connectar a la xarxa educativa (en cap cas, no es podrà connectar a la xarxa administrativa).
- Es desplegaran els següents serveis associats del nou model d’entorn de treball TIC per centres transformats:
- Sistema operatiu escollit a la fitxa TIC (Windows 8.1, Linkat 16.04 o Dual W/L).
- Programari de capa 1 i 2.
- Servei d’Identitat única de la Generalitat.
- Servei de Gestió Remota (control remot, distribució de programari – únicament sistemes Windows -, gestió de l’inventari).
- Servei d’Antivirus.
- Servei d’Encriptació.
- Servei d’Impressió (connectivitat del servei als equips)
- Servei de manteniment de programari, de manera remota i/o presencial.
- Servei de manteniment de maquinari.
- Traspàs de les dades de la carpeta de “DadesACopiar” creada per cada usuari del centre transformat.
Equipaments en servei de l’àmbit educatiu:
Equipament a les Aules (en base a la selecció per part del Centre del Catàleg de Transformació).
- Es dotarà del nou equipament segons la Solució de Transformació definida pel Centre, amb les configuracions i serveis indicats al Catàleg de Transformació.
- S’inclouran al servei els equipaments de reaprofitament sol·licitats a través del Catàleg de Transformació, i vindran identificats per etiqueta en servei. En el cas de sobretaules i portàtils, durant el procés de desplegament, es re-maquetaran amb la maqueta educativa, en base al sistema operatiu actual indicat a la Fitxa TIC, així com els ordinadors provinents de dotacions anteriors de catàleg o provisions del Departament amb les mateixes condicions de servei.
- Els serveis estan definits al Catàleg de Transformació. Addicionalment, en el cas específic de sobretaules i portàtils, es proporciona:
- Sistema operatiu escollit al Catàleg de Transformació (Windows 10, Linkat 16.04 o Dual W/L).
- Servei d’Antivirus.
- Servei d’Impressió (connectivitat del servei d’impressió als equipaments en servei).
- Servei de manteniment de programari únicament a través de re-maquetació de l’equipament en servei.
- Servei de manteniment de maquinari.
- • El servei a l’àmbit educatiu es durà a terme mitjançant el tècnic/a presencial.
- Com a centre transformat heu de proporcionar el programari dels equips de projecció i PDI’s propis del centre, que queden sota l’abast del servei, perquè l’equip tècnic els deixi en funcionament.
- Si el centre així ho sol·licita (recollit a la Fitxa TIC), s’instal·larà el programari Deepfreeze localment als equips (sense Consola). Si es requereix Consola, s’instal·larà a l’equip que el Centre indiqui. La gestió i administració serà responsabilitat del Centre.
En cap cas es faran accions sobre els equipaments que quedin fora de servei. En cas que s’hagi de desconnectar un equipament fora de servei per instal·lar un dels equips sol·licitats per Catàleg de Transformació en el seu lloc, el tècnic no ho reinstal·larà en un altre ubicació i ho deixarà desconnectat a disposició del Centre (o per la seva retirada, si escau), tant el propi equipament com el seu contingut. Això inclou d’altres equipaments que el Centre pugui tenir (ordinadors, servidors, impressores pròpies o d’altres dispositius).
Validació del desplegament.
[+] Altres aspectes rellevants
- El centre ha d’habilitar un espai de treball pels tècnics durant el període de desplegament i que sigui segur.
- La Direcció del Centre o l’equip directiu ha de responsabilitzar-se d’informar prèviament als usuaris de l’àmbit administratiu, de la necessitat de que estiguin disponibles per desplegar el seu equipament.
- Durant el procés de desplegament, la Direcció del Centre ha d’assignar una persona de contacte que faciliti l’accés a les ubicacions per a la realització de les feines tècniques.
- El desplegament pot durar varis dies, en funció del nombre d’equipaments a instal·lar i la situació del Centre. Es poden produir algunes interrupcions en la dinàmica del Centre, que s’intentaran minimitzar en la mesura del possible.
- La Direcció del Centre ha de signar les actes de finalització del desplegament que li presentarà l’equip tècnic.
- El parc en servei post-transformació seran els equipaments detallats a la Solució de Transformació definida pel Centre (el corresponent als Perfils Transversals i Docents, i la part educativa en funció dels elements seleccionats al Catàleg de Transformació), així com aquells equipaments que el proveïdor del servei hagi aprovisionat, equipaments de dotacions anteriors de catàleg o provisions anteriors del Departament amb les mateixes condicions del servei.